Tävla

Anmälan
- För att delta i Young Lions krävs det att du registrerar ett konto här senast den 5 mars. Viktigt att du skriver "Young Lions" under Company. Det behövs endast ett konto per team.
Team och kategorier
- Man tävlar i team om två personer.
- Kategorierna för årets tävling är PR, Design, Print och Cyber.
- Man kan tävla i flera kategorier.
- Observera att Cannes Lions endast tillåter team från en PR-byrå i PR-kategorin.
Uppgiften
Uppgiften är att ta fram ett bidrag efter given brief från en organisation.
Mer info om kategorier och materialspecifikationer hittar du här.
Ideell organisation och brief
- Årets organisation presenteras i samband med att briefen släpps.
Lämna in bidrag
- Inlämingssidan är öppen fr o m den 5 mars.

Tävlingvillkor och ansvar

- För att tävla i Young Lions krävs det att du är 28 år eller yngre (född efter 27 juni 1986) och jobbar på en byrå.
- För att representera Sverige i PR-kategorin i Cannes Lions måste teamet jobba på PR-byrå. Detta pga restriktioner från den internationella tävlingen. Läs mer här
- Genom att lämna in bidrag i tävlingen ger du ditt tillstånd till Sveriges Kommunikationsbyråer och samarbetspartners att använda materialet med deltagarens namn vid publicering kring tävlingen.
- Önskemål från uppdragsgivaren att helt eller delvis förvärva ägande- och förfoganderätt till materialet skall säkerställas och särskilt överenskommas med teamet.
- Getty Images bjuder de vinnande teamen på Young Lions 4-dagars festivalpass.
- Vinnande team bekostar flyg och boende.
- Som tävlande har du möjlighet att använda dig av Getty Images royalty-fria bilder under tävlingsperioden enligt angivna villkor. Se villkoren här