Materialspecifikationer

Beskrivning för kategori Cyber
Uppgiften är att skapa en integrerad kampanj där sociala medier används som teknik och plattform. Kampanjen bör presentera:
- Kreativ insikt: Hur kan kreativiteten hjälpa till att lösa problemet med hjälp av sociala medier som teknik och plattform?
- Lösning: vilka plattformar, teknik och verktyg används.
- Hur fungerar ovan för att lösa briefen.

Materialspecifikationer:
Briefen lämnas in som en PDF med beskrivande text och länkar till relevanta modeller, bilder etc.

Beskrivning för kategori PR
Uppdraget är att skapa en PR-kampanj som ska:
- Sträva efter ökad kännedom och skapa/förstärka relation till organisationens målgrupp/er.
- Identifiera och bygga relationer med viktiga aktörer (journalister, intressegrupper, opinionsbildare etc.).
- Skapa PR underlag som tillämpas i relevanta medier (t.ex. pressmeddelanden, statistik etc.)

Materialspecifikationer:
- PR-kampanjen laddas upp som en PDF-presentation.

OBS! Endast team som jobbar på PR-byrå kan representera Sverige i PR-kategorin i Cannes Lions. Detta pga restriktioner från den internationella tävlingen. Läs mer här

Beskrivning för kategori Print
Uppgiften är att ta fram en printannons.
Bilden bör vara en PDF, högupplöst i RGB, 300 dpi (A3-storlek, stående format).

Beskrivning för kategori Design

Uppgiften är att skapa en varumärkesidentitet. Detta skall omfatta följande:
• En logotyp och grafisk profil.

Materialspecifikationer
- Grafik, photoshopbilder/fotograferat material, typsnitt, logotyper mm lämnas som högupplösta PDF:er (valfritt stående eller liggande format).